Countdown

Hej!

Nu er jeg så småt begyndt at tælle ned, og lave lister af hvad jeg nu skal huske at købe inden afrejse. Jeg modtog netop min flybillet og afrejse brev i dag, og der slog mit hjerte et ekstra slag, for pludselig kom det hele lidt tættere på.
Men alligevel, kan jeg godt fortrænge det lidt endnu; misforstå mig ikke – jeg er helt vildt spændt og jeg glæder mig som et lille barn glæder sig til juleaften, men jeg ved også godt, at afskeden med min familie bliver enorm svær. Jeg har også en bedste veninde, som på ingen måder kan erstattes. Hun skal starte et helt nyt sted også, bare i DK, og hun får sikkert ligeså travlt som jeg + vi får helt hundrede procent nye veninder og venner, så jeg er bare en anelse bange for at vores kontakt går tabt. Men jeg er 99% sikker på at vi stadig vil være os, de ultimative fjollehoveder, når jeg kommer hjem igen. Og det samme med min familie.

10 måneder lyder til at være lang tid, men jeg tror at det går hurtigt. Jeg tror at jeg til sidst, i midten af juni, vil stå og spørge mig selv ”Hvor blev tiden af?”, når jeg står overfor min familie igen. Jeg tror det er de sværre situationer der trækker tiden ud – de ubehagelige oplevelser, såsom hjemvé, der gør det hele meget mere sværre end hvad man lige regner med.

Jeg har også bare tusindvis af spørgsmål, som jeg funderer over hver eneste dag! Såsom, – ”Hvordan skal jeg reagerer når jeg træder ind i det hus som jeg skal tilbringe 10 måneder i? Hvordan forventer de jeg reagerer?,” eller, ”Hvad hvis jeg ikke er høflig nok?”.

Jeg er nervøs og spændt, men jeg tror bare at jeg skal lade dagen komme og tage hvert enkelt minut som det kommer. Min værtsfamilie virker rigtig søde – har endelig fået kontakt med dem, og de virker bare så afslappet og rigtig venlige. Jeg har specielt snakket meget med værstmoren, da jeg er blevet venner med hende på Facebook, så det er jo bare super skønt!

 2 dage. (opdateret d. 16/8)

Mille //

Skriv et svar

