Med tiden

Hej alle. :-)

Der er sket så meget på så få dage, og egentlig føles det som om jeg har været her i længere tid end kun 4 dage. Jeg har mødt nogle andre udvekslingsstudenter, som bor kun 5 minutter fra mig – altså i Loanhead – selvfølgelig fra Explorius: fire fra Norge og en fra Sverige.
Vi alle har været sammen med vores repræsentanter (cordinators), Jean & Jim, og bl.a. fået intrukser på busserne og Edinburgh-gaderne – vi fik nemlig en sightseeing i Edinburgh i mandags. Meget hyggeligt!
Derudover har jeg været på skolen sammen med to af de andre udvekslingsstudenter som jo obviously skal gå på samme skole som mig. Her fik vi en rundvisning på skolen af ”The Head Teacher” – har glemt hans navn, men det svarer til en rektor i DK. Og vi fik valgt vores subjects-courses, og købt vores skole slips.

Fun fact: Jeg snakkede med min værtsmor og hendes ældeste datter, Edith, om skoleuniformen. Min værtsmor, Ann, har aldrig haft en udvekslingsstudent som har været nød til at have blazer på (en customized blazer, som dem som går i sixht year – S6, altså graduation year,- skal gå med), men det skal JEG. Der er åbenbart blevet lavet om på reglerne. Men det sjove er; da vi kom længere ind i samtalen, fortalte jeg så at jeg havde fået mit skoleslips og der stod ”Prefits” på, hvilket jeg undrede mig over hvad betød. De fortalte mig så, at det er dem som er ”VIP’s”, altså dem som alle andre skal kigge op til, altså rollemodeller. Jeg er en udvekslingsstudent, hvordan kan det være at jeg pludselig bliver en rolle model og skal være højere end alle de andre? Anyways.

Synes det er fedt jeg skal i S6 – OG! Der skal gå en anden dansker i samme årgang som mig ;-) Glæder mig bare så super meget!!

Dog er det lidt svært med at få tiden til at gå, for skal først starte på mandag. Men prøver at lave aftaler med de andre piger, da jeg nyder deres selskab! :-)
I starten syntes jeg det var rigtig svært at forstår skotsk og snakke med min værtsfamilie, men nu synes jeg det går meget bedre! Jeg er virkelig glad for min værtsfamilie, fordi de har taget så godt i mod mig – og hold da op, de har humor. haha. Men med tiden vil det hele blive bedre og jeg vil lære dem bedre at kende. :)

Håber ellers I nyder den danske sommer, -for her er der i hvert fald dømt skotsk vejr.

Møs,

Mille

One thought on “Med tiden

  1. Hej Mille Det er sent og måske ser du ikke min besked i aften. Men dejligt at høre fra dig og at det går fint. Der er mange små oplevelser der er herlige og det lyder somom at du oplever en del. Det er da også super dejligt at der er andre udvekslingsstuderende som du har fået kontakt til. Det bliver også spændende at starte i skolen og se hvordan alt det forløber. Så er det jo fint at dit skotske er så godt inden du starter. Det er da også rigtig godt, at du nu har fået valgt fag – hvilke lyder rigtig spændende – og du har lovning på at kunne spille cello på skolen. Her er fødselsdagen slut og vi har lige vinket til morfar. Martin, Julie og Samuel kørte lidt tidligere, da Samuel skal tidligt op og i skole. Vi rydder nu det sidste væk og er alle på vej i seng. Sov godt – vi snakkes snart ved – knus og kram mor

Skriv et svar

