Glasgow + god musik ♥

Sikke tiden flyver. Men alt i alt har jeg det super godt. Der er nogle små ting som jeg ville ønske var bedre, men som egentlig er utroligt svært at ændre. Det sociale i skolen er gået lidt i stå. Jeg har fundet nogle fantastiske veninder som har været så venlige at tage godt i mod mig og de andre. Men jeg har fuldstændig mistet mit mod til at sætte mig ved siden af en fremmede, (ærlig talt, der findes stadig et par stykker jeg ikke har hilst på endnu, da vi er 80 mennesker i min årgang), og have en normal dialog- altså sådan en dialog, hvor man finder ud af om man kunne tænke sig at snakke med vedkommende igen. Det sker der intet af. Jeg føler, at jeg siger til mig selv at det kan jeg bare gøre i morgen, og der er massere af dage og tidspunkter, hvor lejligheden byder sig. Men nej. Punkt 1: efterhånden føler jeg at vi begynder at skabe mit eget ”omdømme”, for folk snakker rimelig meget i den her skole, og så stopper tankerne mig. Hvad nu hvis de synes dit og dat omkring mig? Og har den holdning? – Men nu skal jeg fortælle dig noget, kære Mille; hvis ikke man vil have at folk tænker disse ting omkring en, så skal man også være modig, træde frem og bevise dem omvendt. Man skal være sig selv. Og hvis ikke personerne synes om det, jamen så er det bare et tab for dem. Punkt 2: Det er mig som skal tage skridtet hele tiden- hvilket er rigtig belastende. For disse elever i min årgang synes ikke det er særlig spændende at have udvekslingsstudenter, fordi de har haft så mange i løbet af årene. Det er meget få som interesserer sig for én og de fleste ønsker bare at forblive i deres grupper. Hvis endelig de spørgere ind til ens kultur, så føles det som om at det er påtvunget fordi der er en pinlig stilhed. Seriously, why be so awkward ? Hvorfor kan de ikke bare opføre sig normalt, være lidt mere imødekommende måske, og bare inviter os til forskellige ting, så de kan opleve os,- også udenfor skolen?
Men misforstå mig ikke. Jeg elsker at jeg skal kæmpe for det; og jeg ved det gavner mig senere hen. Og jeg har det rigtig godt, for jeg har nogle super søde veninder og jeg oplever en masse, men det er bare en lille nedtur, at de andre elever ikke er så super flinke. Måske jeg er lidt hjerneskadet efter at have gået på en Rudolf Steiner Skole i 10 år ?????

Væk fra det deprimerende emne. Jeg elsker min værtsfamilie. Har det så godt sammen med dem – der findes stadig akavede situationer, men de er bare så super søde og ”down-to-earth”. Så fuldstændige livsnydere. ;-)

I mandag, d. 15 oktober, var jeg i Glasgow med nogle super søde piger- nogle udvekslingsstudenter og nogle fra skolen. Glasgow er bare så flot. Og det var sådan en skøn dag. Vi tog til Nando’s (hvilket er en vidunderlig skøn restaurant, fungerer ligesom Café Vivaldi), besøgte et museum i Hillhead, gik rundt i en park, var en tur i nogle karruseller. Det var bare en skøn dag. Første gang jeg blev introduceret til Nando’s var faktisk da jeg skulle til Scottish Ballet med min engelsk klasse, og en anden udvekslingsstudenter og jeg sammen med to piger fra denne engelsk gruppe tog til Nando’s lige før showet. Det var også en vidunderlig dag !! Bestemt pengene værd.

Begynder efterhånden at lærer skotske ord. Det er stadig lidt svært at forstå min værtsfamilie, fordi de er altså ægte skotske mennesker. Haha. Har stadig deres national ret til gode = Haggis !!

For lige at runde af, så har jeg lige et link, som jeg synes I skal tjekke: http://www.mediafire.com/?96iwrultwbvwq4h
Som jeg har nævnt før, så er der denne her super søde fyr fra min skole, som hjælper mig med at komme til kor hver mandag, ved at hans far kører os derud. Hvilket minder mig om at vi har koncert i Usher Hall om mindre en én måned !! Argh. På min fødsesldag. Det bliver så hyggeligt !! Skal bage brunkager. Haha. Men ja, han er super talentfuld og han har sit eget band. Linket ovenover er en af hans sange. Enten download den eller bare lyt til den. Han har en virkelig god stemme.

Extra information: Skotland’s himmel er smuk. Pga regn og sol, og det skifteden vejr konstant, resulterere det i mange smukke regnbuer. Den anden dag sad jeg og spiste morgenmad, da jeg kiggede ud af vinduet, var der den smukkeste dobbel regnbue.

Lidt billeder fra Glasgow (bare tryk på et af billederne for at få større format):


Smutter for nu. Hyg jer. Sender massere af kærlighed til min dejlige familie og mine veninder i DK. Savner jer. ♥
//Mille

Skriv et svar

