30 dage

For nogle uger siden modtog jeg min flybillet hjem. Datoen er sat til søndag d. 16 juni: flyafgang 18:30. Det er vildt. Jeg har kun én måned tilbage af mit ophold, 30 dage. Det føles underligt, men jeg er også bare så spændt på at komme hjem igen. Jeg ved at alle udvekslingsstudenterne i mit område har haft besøg af enten forældre eller venner, i mens jeg har måtte holde ud. Der var jo selvfølgelig altid et tilbud fra min familie omkring et besøg, men jeg ville bare så gerne opleve den fantastiske følelse af at se dem igen efter 10 måneder. Jeg tror bare ikke det ville have været det samme hvis jeg enten kom hjem i jule tiden eller de kom over og besøgte mig; det ville bare have ødelagt det hele lidt. Men selvom der har været hårde tider, har jeg været stærk og nu kan jeg være stolt over snart at have gennemført et udvekslingssophold i udlandet. Hold da op, dette år har bare forandret mig så meget. Det er helt utroligt. Jeg er bare så glad for at jeg fik muligheden for dette udvekslingssophold, det har helt bestemt været det hele værd og det har bare gjort mig så meget godt; mentalt, psykisk, og fysisk. Det har bare forberedt mig til så mange ting og nu ved jeg hvad jeg vil studerer i fremtiden og hvor; nemlig her i Skotland på Edinburgh University. Ja, godt nok er det først om 3 år efter studentereksamen (jeg er forresten kommet ind på Himmelev Gymnasium, hvilket er lidt øv øv, men jeg prøver at se positivt på det), men ja, det er jo dejligt at kunne se frem til det. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Jeg har udtrykt min taknemmelig til se mange mennesker, og jeg vil blive ved med det, for uden disse mennesker, ville jeg aldrig have kunnet gennemført det. Det er bare den vildeste og dejligste følelse at vide jeg har gennemført det! At jeg ser min familie om en måned! Det er bare så vildt!!!

Lige nu er jeg i gang med mine eksamner. Jeg havde min ALLER ALLER første eksamen d. 10 maj som var min musik eksamen – den gik helt fint. Onsdag d. 15 maj, havde jeg min 3 timers biologi eksamen! Den gik meget bedre end forventet, og alt min hårde arbejde med det fag gavnede sig i sidste ende! Min næste og sidste eksamen er d. 3 juni som er RMPS (Religious, Moral, Philosophical Studies). Den glæder jeg mig til, fordi den ved jeg at jeg vil bestå, da det er et fag jeg elsker. :-)

Efter min sidste eksamen er det afgangsballet, d. 9 juni. Jeg har efterhånden fået ordnet alt det der skal ordnes; kjole, sko, make up, hår, negle osv. Det bliver en fantastisk dag med nogle fantastiske personer i en fantastisk og smuk balsal sammen med den person jeg aller helst vil være sammen med, Charlie. Vi har været sammen i 6 måneder nu – 6 fantastiske og vidunderlige måneder med op og nedture! Lang distance forhold bliver svært, dødsvært, men jeg er sikker på vi vil klarer den. Han er blevet inviteret over til Hasse’s 18 års fødselsdag d. 22 August, så det er jo super dejligt så også han kan møde familien. Han er bare så skøn. Og vores forhold er fantastisk. Det er underligt, ikke? Man rejser flere hundrede (tusinde ??) kilometer og så møder man en person som man slet ikke kan forstille at leve uden og som har sådan en stor og speciel plads i ens hjerte.

Charlie tog mig til en fodbold kamp d. 12 maj – åbenbart en meget vigtig kamp ;-) Det var Hearts i mod Hibs. Desvære tabte Hearts, men det var alligevel en god kamp! Selvom I vil fatte næppe når jeg siger dette, så er det alligevel god information hvis der er nogle skotske fans derude som kigger med, haha.

Jeg har forresten glemt at fortælle at jeg har flyttet værtsfamilie. Det gjorder jeg for omkring to måneder siden tror jeg. Nu bor jeg hos en super sød og dejlig familie – en mor og far med tre døtre. De er så skønne!!

Nå jeg vil smutte. Jeg prøver virkelig at nyde den sidste måned, de sidste 4 uger, men jeg lever også i forventings glæde-tiden. Det bliver bare så skønt at få det hele afsluttet, men er du gal hvor skal man tage afsked med mange ting. Ønsk mig held og lykke med min eksamen – måske der kommer et blog indlæg dagen før jeg rejser hjem eller noget, vi må se!
Hyg jer alle sammen i lille Danmark – husk at sørg for der er massere af solskin og høj temperatur til når jeg kommer hjem ;-)

Knus og kram,
Den skotske fårhyrde, Mille

 

Skriv et svar

